مزایای داشتن یک فروشگاه اینترنتی چیست ؟

در دنیای امروزه و در زمان حال اینترنت و خرید های اینترنتی بخشی جدانشدنی از زندگی انسان هاست و به همین دلیل نداشتن سایت برای معرفی کسب و کار و معرفی محصول و خدمات یک ضعف برای کسب و کار شما محسوب میشود و به علاوه شما از بازارآنلاین و دسترسی به هزاران مشتری غافل هستید.
از مزایای داشتن یک فروشگاه اینترنتی برای کسب و کار میتوان به موارد زیر اشاره کرد :
افزایش مشتریان شما از یک منطقه محدود به کل ایران و در وحله دوم جهان :
فروشگاه های اینترنتی میتوانند به وسعت فکر صاحب کسب و کار رشد کنند مانند فروشگاه اینترنتی آمازون که در سطح جهان فعالیت میکند یا فروشگاهی به وسعت دیجی کالا یا فروشگاه اینترنتی های محلی که هدف آن ها فقط جذب مشتری ها به صورت آنلاین آن هم فقط در یک استان هست.
به صرفه بودن از نظر اقتصادی:
چنانچه بخواهید شعبه دوم مغازه خود را در محلی دیگر باز کنید که آن هم محدودیت مشتری و محدودیت مکان دارد ولی با این شرایط با هزینه های بالای اجاره یا خرید ملک و همچنین سرمایه اولیه خرید جنس روبرو هستید اما در فروشگاه اینترنتی خود میتوانید عکس و توضیح محصول را وارد کنید و در صورت سفارش دادن شما تامین کنید یعنی هزینه انبارهم حذف میشود از این طرف شما محدودیت مشتری و محدودیت مشتری نداشته و به کل جهان میتوانید محصول خود را ارائه کنید و به علاوه راه اندازی آن با هزینه های چند صد میلیونی همراه نیست .

حذف مسیر رفت و آمد و راحتی هر دوطرف :
با داشتن فروشگاه اینترنتی مسیر رفت و آمد مشتری حذف شده و همچنین چنانچه توضیح کامل در سایت در مورد محصول و خدماتتون نوشته باشید دیگر نیازی به راهنمایی مشتری به صورت تلفنی ندارد و هم شما از شر جواب دادن سوالات زیاد مشتری راحت میشود و هم مشتری در حالت ریلکس محصول خود را سفارش میدهد و هزینه آنلاین پرداخت میشود.

فروشگاه اینترنتی فروشگاهی بدون تعطیلی:
در صورتی که کسب و کار شما هنوز به شکل سنتی باشد شما وضعیت درآمد شما بستگی به آب و هوا و شرایط جوی تغییر خواهد کرد اما فروشگاه اینترنتی در برف و بوران وسیل و هر اتفاقی که بیفتد پابرجاست و مشتری میتواند در خانه خود خرید را به صورت آنلاین انجام دهد.

مشاوره و توضیح کامل در فروشگاه اینترنتی :
وقتی در مغازه باشید مطمئنا با این مشکل روبرو میشوید که مشتری دوست دارد راهنمایی و آموزش کامل در مورد محصول و خدمات شما بشنود و سوالات مختلفی حین راهنمایی شما برایش پیش می آید در این مواقع یا مشتری خجالت میکشد و سوالات بیشتر نمیپرسد و در نتیجه راهنمایی کامل نمیشود و 50% احتمال خرید آن مشتری کاهش میابد و بعضی مواقع هم شما درحالت های مختلف روحی هستید(خسته یا آشفته و…)شما حوصله پاسخ دهی کامل رو ندارید و با ز هم درصد فروش شما به مشتری کاهش میابد .
خبر خوب برای شما اینکه فروشگاه اینترنتی شما برای شما همه این کارها را انجام میدهد کار هایی مثل آموزش استفاده از محصول ، اطلاعات فنی ،تصویر محصول فقط کافیست این اطلاعات را یکبار وارد کنید و تا آخر عمر نیازی به دادن اطلاعات به مشتریان توسط خودتان ندارید .
مشاهده کامل محصول و خدمات شما توسط مشتری :
در سایت شما مشتری میتواند با یک لمس یا کلیک به تمامی محصولات و خدمات شما دسترسی داشته باشد اما در فضای سنتی یا آفلاین به این شکل نیست و در محیط آفلاین عوامل مختلف هم درگیر فروش شما هستند.
دسترسی 24 ساعته به محصولات حتی در ایام تعطیل :
بارها شده که برای یک مناسبت خاص تمام مغازه ها بسته شوند اما تا بحال پیش نیامده که فروشگاه اینترنتی تعطیل شود بخاطر مناسبت خاص.

امکان ورود به بازار جهانی یا استانی یا کشوری:
در صورت داشتن مغازه نمیتوانید بیشتر از یکی دو خیابان را پوشش دهید و محدود هستید (“واقعا چه کسی از فضای محدود خوشش می آید “) ولی با داشتن فروشگاه اینترنتی و بازار یابی اینترنتی مناسب به هر سطحی که میخواهید میتوانید برسید.
برند شدن کسب و کار شما :
کسانی بودند که سال ها در یک حوزه فعالیت داشتندقدیمی یک کسب و کار هستند ولی یک تازه کار با داشت یکسال فعالیت و تجربه و فعالیت در فضای آنلاین میتواند به انبوهی از مشتریان دست پیدا کند و برند شود طوری که آن فردقدیمی بازار هم حتی نمیتواند فکرش را بکند

اما تنها داشتن فروشگاه اینترنتی کافی نیست برای رشد سریع شما باید نکاتی حین طراحی سایت فروشگاه اینترنتی رعایت شود که در این مورد میتوانید از تیم پشتیبان هوشمند مشاوره رایگان بگیرید.